vineri , 17 ianuarie 2020, 23:24 PM
Știri / Tehnologie / Ce trebuie să știi despre NETFLIX și cardul tău bancar.
Netflix_12

Ce trebuie să știi despre NETFLIX și cardul tău bancar.

Cu siguranță ați auzit de NETFLIX mai ales daca obișnuiți să va uitați la filme în mediul online. De curând compania Americană s-a lansat pe piața din România iar acum nu mai aveți nevoie de o conexiune VPN pentru a putea urmări filmele și documentarele pe această platformă. Îți poți deschide cu ușurință un cont în câteva minute dacă ai un card bancar activ ce suportă plata prin internet sau un cont de PayPal. Uite ce trebuie să știi înainte de ați înrola cardul tău bancar ca metodă de plată la NETFLIX.

Netflix_11

Ai posibilitatea să alegi unul din cele 3 pachete de mai jos, Basic / Standard / Premium în funcție de rezoluție și numărul de ecrane la care te poți uita simultan. Cred că pachetul Standard este o alegere bună, mai ales dacă vrei să împarți abonamentul cu cel drag și ai dispozitive ce suportă o rezoluție HD. Dacă nu ești mulțumit de pachetul ales îl poți modifica și ulterior.

După ce ai ales pachetul dorit NETFLIX te obligă să declari o modalitate de plată, ai posibilitatea fie să declari un card bancar activ pentru plați online fie un cont de PayPal. Pasul acesta este foarte important mai ales după expirarea celor 30 de zile gratuite unde NETFLIX va debita în mod automat valoarea abonamentului pentru următoarea lună fără prea multă bătaie de cap.

După ce ați înrolat cardul este bine de știut că aceste date pot fi schimbate cu un alt card bancar dar nu și șterse căci NETFLIX are nevoie de o metota de plata înrolată. Să ne uităm puțin la termenii și condițiile de utilizare pentru platforma NETFLIX.

Membership. Your Netflix membership will continue month-to-month until terminated. Unless you cancel your membership before your monthly renewal date, you authorize us to charge your next month’s membership fee to your Payment Method (see „Cancellation” below). To use the Netflix service you must have Internet access and a Netflix ready device, and you must provide us with a current, valid, accepted method of payment, which you may update from time to time („Payment Method”). You can find specific details regarding your membership with Netflix by visiting our website and clicking on the „Your Account” link available at the top of the pages of the Netflix website under your profile name.

Free Trials
2.1. Your Netflix membership may start with a free trial. The free trial period of your membership lasts for one month, or as otherwise specified during sign-up and is intended to allow new members and certain former members to try the service. You will be notified during sign-up whether you are eligible for a free trial.
2.2. We will bill your Payment Method for your monthly membership fee at the end of the free trial period unless you cancel your membership prior to the end of the free trial period. To view the monthly membership price and end date of your free trial period, visit our website and click the „Billing details” link on the „Your Account” page. You will not receive a notice from us that your paid membership has begun.

Billing
3.1. Billing Cycle. The membership fee for our service will be billed on a monthly basis to your Payment Method on the calendar day corresponding to the commencement of your paid membership. In some cases the timing of your billing may change, for example if your Payment Method has not successfully settled or if your paying membership began on a day not contained in a given month. Visit our website and click on the „Billing details” link on the „Your Account” page to see your next payment date.
3.2. Payment Methods. You can change your Payment Method by visiting our website and clicking on the „Your Account” link. If a payment is not successfully settled, due to expiration, insufficient funds, or otherwise, and you do not change your Payment Method or cancel your account, we may suspend your access to the service until we have obtained a valid Payment Method. You authorize us to continue billing the Payment Method, as it may be updated and you remain responsible for any uncollected amounts. This may result in a change to your payment billing dates. For certain Payment Methods, the issuer of your Payment Method may charge you a foreign transaction fee or other charges. Check with your Payment Method service provider for details.
3.3. Cancellation. You can cancel your Netflix membership at any time, and you will continue to have access to the Netflix service through the end of your monthly billing period. We do not provide refunds or credits for any partial-month membership periods or unwatched movies or TV shows. To cancel, go to the „Your Account” page and follow the instructions for cancellation. If you cancel your membership, your account will automatically close at the end of your current billing period. To see when your account will close, click „Billing details” on the „Your Account” page. If you signed up for Netflix using your account with a third party as a Payment Method and wish to cancel your Netflix membership at any time, including during your free trial, you may need to do so through such third party, for example by visiting your account with the applicable third party and turning off auto-renew, or unsubscribing from, the Netflix service through that third party. You may also find billing information about your Netflix membership by visiting your account with the applicable third party.

Cea mai importantă setare pe care trebuie să o faci în contul NETFLIX dacă nu vrei să plătești automat în fiecare lună acest serviciu este să dezactivezi pachetul din ”My Account”. Acolo ai un buton denumit ”CANCEL MEMBERSHIP” care va dezactiva plata pachetului în mod automat dar nu va suspenda perioada deja plătită sau perioada gratuită.

Dacă vrei să reactivezi pachetul și să plătești automat de fiecare dată când pachetul tau expiră trebuie să apesi ”RESTART MEMBERSHIP”.

De ce este importantă aceasta setare? Ei bine, atunci când ai inrolat cardul bancar te gândești la plățile pe internet, majoritatea băncilor din Romania oferă posibilitatea clienților de a personaliza limite pentru anumite tranzacții în funcție de tipul tranzacției, suma alocată pe zi și perioada de aplicare a limitelor. Să vorbim puțin despre cardul bancar și ce tipuri de tranzacții suportă acestea.

– ATM (emitent card) = Retrageri numerar ATM de la bancomatele băncii ce va emis cardul.

– ATM (alte bănci) = Retrageri numerar ATM de la alte bancomate.

– Tranzacții POS = Acest tip de tranzacție vine de la Point-of-Sale (POS) și îl întâlnim în magazine atunci când dorim să plătim cumpărăturile folosind cardul și codul PIN.

– Internet = Evident pentru plățile online cu cardul folosind codul de securitate de pe spatele cardului bancar (CVC) în loc de PIN așa cum obișnuim la tranzacțiile POS.

– Contact Less (RFID) = Dacă cardul tău bancar suportă acest tip de tranzacție ar trebui să fi atent căci el poate fi folosit la tranzacții de până la 100 RON sau 20 Euro atunci când se află în apropierea unui terminal de plăți. Personal vă recomand să nu folosiți această metodă și să va blocați de îndată această modalitate de plată dacă nu vreți să aveți surprize.

Dacă limitele tale pentru tranzacțiile pe internet sunt la 0 tranzacții – 0 RON te vei gândi că plata nu poate fi realizată iar banca va respinge cererea din partea NETFLIX. Lucrurile nu stau chiar așa căci NETFLIX se foloseste de plata prin POS nu prin internet așa cum ai crede. Dacă ai un card activ și bani în cont cu siguranță ai activat tranzactiile POS pentru a face cumpărături la magazin dar nu te-ai gandit că o tranzacții online poate fi tranzacționată ca POS.

Cu alte cuvinte nu ai nevoie de codul PIN pentru a realiza o plată, datele vizibile pe cardul bancar sunt suficiente pentru a realiza o tranzacție, nu toți comercianții se gândesc la siguranța clienților și nu folosesc metode de plată înrolate în 3D Secure cum este cazul de față. Este foarte important să nu vă expuneți cardul bancar, PIN-ul și alte date bancare personale. Obișnuiți să vă verificați extrasele de cont periodic mai ales dacă aveți atașat un card contului bancar unde vă țineți banii. Dacă aveți tranzacții pe care nu le recunoașteți notificați de urgență banca pentru a refuza plata.

Cele două modalități de plată, Tranzacții POS și Internet funcționează în paralel în funcție de comerciant. În România majoritatea comercianților suportă plăți în sistemul de autentificare 3D Secure unde utilizatorul cardului își poate seta o parolă sau poate primi prin SMS o parolă unică pentru confirmarea tranzacției.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *