miercuri , 19 septembrie 2018, 22:28 PM
Știri / Actualitate / Instanța de judecată respinge ca neîntemeiată plangerea noastră împotriva controlorului impostor pe linia RATB 460B.
RATB_5

Instanța de judecată respinge ca neîntemeiată plangerea noastră împotriva controlorului impostor pe linia RATB 460B.

Instanța de judecată respinge ca neîntemeiată plangerea noastră împotriva Dl. Dincă Ion cu privire la decizia procurorului de neîncepere a urmăririi penale având la bază faptele surprinse în autobuzul RATB 460B în anul 2014 când acesta realiza un control al titlurilor de călătorie. Decizia judecătorului a fost pronunţată ieri în camera de consiliu și publicată pe portal.just.ro așa cum se poate vedea în imaginea de mai jos.

Judecătoria-BUFTEA-Dinca-Ion

Pe scurt, în data de 17 Iulie 2014 așa cum se poate observa și în materialul video publicat aici am arătat cum decurge un control al titlurilor de călătorie în autobuzul RATB 460B pe raza orașului Buftea. În calitate de călător, posesor al unui card nominal emis de Regia Autonomă de Transport București, pe scurt RATB, unde plătesc servicii de transport către aceași regie, alimentând portofelul electronic (card-ul nominal RATB) cu care îmi validez călătoria în autobuzul RATB pe linia 460B dar și celelalte linii operate de RATB, m-am tot întrebat de ce acest controlor nu respectă statutul și regulamentul regiei pe care eu sunt obligat să il respect.

Ce ne spune acest regulament?

Pe pagina oficială a regiei, ratb.ro la secțiunea ”Contravenții” avem câteva informații foarte importante, respectiv:

Agenţii de control se legitimează cu delegaţia nominală şi insigna de control (prevăzută cu număr de înregistrare) şi sunt obligaţi să înmâneze contravenientului identificat dovada de constatare (în baza Hotărârii nr.156/2001 a Consiliului General al municipiului Bucureşti).

Respectarea unei ținute decente, formată din cămașă de culoare deschisă și pantalon culoare închisă, reprezintă o măsură impusă de Regie angajaților ce îndeplinesc funcția de controlor legitimații de călătorie, desi nu a fost posibilă asigurarea uniformelor pentru toți angajații ce desfășoară aceasta activitate.

Abonamentele eliberate pentru liniile preorasenesti, liniile Expres sau linii speciale au tarife diferite față de liniile urbane, fiind distinct menționate în oferta tarifară, în consecință un calator care are abonament valabil pe liniile urbane nu poate justifica plata călătoriei pe portiunea de traseu comun cu liniile preorasenesti, liniile Expres sau linii speciale.

Legitimatie-Controlor-RATB

Conform H.C.G.M.B. nr. 156/2001, călătorul are obligatia ca, la urcarea în mijlocul de transport, să valideze de îndată cardul de transport la aparatele special montate în acest scop iar la cererea organelor de control să il prezinte pentru verificare.

RATB_1

Din imaginile alăturate se poate observa foarte clar, fără nici o altă interpretare, față de cele menționate mai sus, ”controlorul” nu respectă o serie întreagă de reguli precum legitimația acestuia, ținuta dar și alte elemente extrem de importante unui ”controlor de bilete” în cadrul RATB precum:

– Serviciul Controlor RATB ne comunică faptul că în cadrul serviciului ”nu este niciun angajat pe numele Dincă Ion”, ”agenții constatatori sunt reprezentați în traseu în echipe de minim 2 persoane”, ”transportul în comun în județul Ilfov se desfășoară sub tutela Consiliului Județean Local, care stabilește și condițiile de călătorie”.

Raspuns-RATB-Serviciul-Controlor

– Articol – romaniatv.net Cum recunoşti un controlor RATB adevărat de unul fals. Vezi INDICIILE

Delegaţia unui controlor RATB este confecţionată dintr-un material similar cu cel al cardurilor şi are aplicat un timbru securizat. În cazul în care delegaţia prezentată este din carton şi nu are timbrul securizat, înseamnă că este falsă. Insigna este fabricată din metal, iar numărul de serviciu al salariatului, menţionat pe delegaţie, trebuie să coincidă cu cel inscripţionat pe insignă„, a mai spus Brînduşa Raeceanu (Purtător de Cuvânt RATB).

RATB_6

Vă arăta și ce răspuns am primit de la General Public Serv S.A. care ne spune foarte clar că Dl. Dincă Ion este angajat al societății având funcția de CONTROLOR TRAFIC iar în principalele atribuții de serviciu trebuie ”să verifice valabilitatea și autenticitatea legitimațiilor de călătorie (bilete, abonamente, legitimații de călătorie gatuite, etc.)”.

Raspuns-1-General-Bublic-Serv-S.A.

Potrivit COR 2015 (Clasificarea Ocupatiilor din Romania), funcția de Controlor Trafic (432303) ne arată că ”Functionarii in transporturi tin evidenta aspectelor operationale si coordoneaza calendarul trenurilor, transportului rutier si aerian de pasageri, transportului de marfa si pregatesc rapoarte pentru conducerea superioara.” în comparație cu funcția de Controlor Bilete (511203) ne arată că ”Conductorii in transporturi verifica si emit bilete, asigura siguranta si confortul pasagerilor in trenuri, tramvaie, autobuze si alte vehicule de transport public.”.

Este mai mult decat evident că o persoană nu poate fi în același timp cu un singur contract de muncă angajat pe funcția de Controlor Trafic și în același timp pe același contract de muncă având și funcția de Controlor Bilete.

RATB_2

Mergem mai departe și vă arătăm ce ne spune Contractul de Transport Public din 02.07.2013 încheiat între Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Orașul Buftea reprezentată prin Dl. Gheorghe Pistol, în calitate de Primar. Potrivit Art. 2 (Obligațiile părților) la obligațiile Orașului Buftea, alin. (5) ne sunt precizate următoarele:

Contract-RATB-Art2

Ne oprim la următoarele paragrafe.

1. ” Organizarea echipelor de control pentru:
2. ” Organizarea și coordonarea acțiunilor de control în colaborare cu organele abilitate. ”.

Potrivit Dicționarul explicativ al limbii române (ediția a II-a revăzută și adăugită) avem următoarele explicații:

ORGANIZÁRE, organizări, s. f. Acțiunea de a (se) organiza și rezultatul ei; p. ext. rânduială, disciplină, ordine. ♦ Orânduire, alcătuire. ◊ Organizare administrativ-teritorială = împărțire administrativ-teritorială. Organizarea teritoriului = ansamblu de măsuri organizatorice, financiare, tehnice și juridice prin care se urmărește folosirea rațională a terenurilor. – V. organiza.

Sursa: DEX ’09 (2009) | dexonline.ro

COORDONÁRE, coordonări, s. f. 1. Acțiunea de a coordona și rezultatul ei. 2. Relație stabilită, în cadrul unui enunț, între cuvinte, construcții și propoziții care stau pe același plan, fără ca unul dintre elemente să depindă din punct de vedere gramatical de celălalt. – V. coordona.

Sursa: DEX ’09 (2009) | dexonline.ro

COLABORÁRE, colaborări, s. f. Acțiunea de a colabora și rezultatul ei. ◊ Loc. adv. În colaborare (cu…) = participând activ, printr-o contribuție efectivă, la o muncă în comun; împreună (cu…). – V. colabora.

Sursa: DEX ’09 (2009) | dexonline.ro

Angajatul Dincă Ion avea atribuții pentru organizarea și coordonarea echipelor de control și nu putea face singur aceste controale, mai ales că acesta nu a fost înzestrat cu aparatura necesară pentru verificarea cardurilor RATB. Cele 3 validatoare din autobuzul RATB ar fi trebuit blocate de controlor tocmai pentru a nu permite călătorilor să își valideze călătoria în timpul controlului de bilete/abonamente. Contractul cu RATB are titlu de monedă iar de la Bugetul Local al Orașului Buftea se plătesc sume semnificative de bani pentru acest transport, sume ce ar trebui recuperate treptat (lunar) în funcție de încasările RATB pe linia 460B.

RATB_3

Mergem mai departe și vă arătăm câteva imagini cu Dl. Dincă Ion în preajma actualului Primarului Gheorghe Pistol:

Prezentăm aceste imagini pentru a pune în evidență următoarele aspecte: După ce Pistol Gheorghe câștiță funcția de primar al Orașului Buftea fiind investit la data de 20.06.2012, la data de 05.07.2012 Dincă Ion este angajat la S.C. General Public Serv S.A. cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată îndeplinind funcția de controlor trafic. Il putem vedea pe Dl. Dincă și la alegerile din 25 Mai 2014, 1 Decembrie 2013/2014 și ne punem un mare semn de întrebare privind angajarea acestui personaj.

Avem mai mult decât responsabilitatea de a prezenta public toate aceste aspecte ignorate de organele de cercetare ce nu au dorit aflarea adevărului, a unor fapte evidente și vă lasăm pe voi, cititorii să trageți concluzii.

Vezi și

DSC_1903C

RAJA S.A. oprește apa asociaților de propietari ce nu şi-au achitat restanţele.

Măsura cea mai eficientă pentru recuperarea debitelor de la abonaţii rău-platnici este debranşarea de la …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *